Lördagafton tillägnad mig själv

Sitter i soffan i mitt föräldrahem, själv hemma serverad ost och kex med OS på tv och paddan i högsta hugg. Var ut en sväng och upplevde utelivet en helt vanlig fredag i Ludvika och jag insåg än en gång varför det ska bli så mycket bättre att flytta till Stockholm. Ikväll väljer jag att trotsa allt mitt sug efter att gå ut och hoppas på att få en kul kväll eftersom jag vet det alltid är samma grej i denna stad. Man ser alltid samma folk, man dansar till samma musik och går och käkar samma pizza efteråt för att sen vakna upp dagen efter och tycka att gårdagen var mest bortgjord. Imorgon vaknar jag pigg och fräsch och ska börja se över packningen inför nästa helgs väg mot ny hemstad.

Jag fick en uppenbarelse här i veckan. Jag kan inte beskriva exempelvis en musikgenre med andra ord, alltså med ord som inte är en musikgenre. Likaså med färger, det går ju inte att beskriva färgen röd i andra ord. Väldigt jobbig filosofisk tanke. En annan klok tanke jag hade en stund i hissen, med postbunten i handen och en lång postdag framför mig var -Undra hur långt hår jag skulle ha om jag klippte mig.

Jag älskar min padda btw.

20120804-224047.jpg

Kommentera

